RELIGIA

Religia klasa III, poniedziałek, 20 kwietnia

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.  

Serdecznie dziękuję wszystkim Dzieciom i Rodzicom, którzy zaangażowali się w wykonanie zadania na Wielki Piątek a był to ,,Krzyż wielkopiątkowy”.

Lekcja na dzisiaj to;
Temat; Zmartwychwstanie Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania.
Lekcja 53 w podręczniku, strona 124 – 124.

1. Przeczytaj uważnie temat z podręcznika.
2. Naucz się opowiadać fragment z ewangelii św. Łukasza o zmartwychwstaniu Pana Jezusa zamieszczony w podręczniku str. 124.
3. W ćwiczeniu starannie i czytelnie wykonaj zadania do lekcji 53.
Proszę przesłać zdjęcia z pracy w ćwiczeniu do oceny na adres kurekdanuta@o2.pl w terminie do 24 kwietnia.
4. Pamiętaj o codziennej modlitwie słowami ,,Anioł Pański” str. 141 podręcznik.

Zapamiętaj;    
  1. Co oznacza słowo Alleluja? Str. 124
  2. Słowa pozdrowienia wielkanocnego; ,,Chrystus zmartwychwstał! Prawdziwie zmartwychwstał!”
  3. Czego pamiątka jest niedziela? Każda niedziela jest pamiątką zmartwychwstania. (pytanie 40, str.145)


Pozdrawiam. Szczęść Boże. 

Religia klasa III, poniedziałek, 6 kwietnia
Kochane dzieci na dzisiaj jest temat, który pani wychowawczyni przesłała dla Was w ubiegłym tygodniu abyście mogły na czas wykonać zadaną pracę czyli – krzyż wielkopiątkowy.
Temat; Mój udział w obchodach Wielkiego Tygodnia.
Nadal zapraszam do pracy, kto jeszcze nie zrobił krzyża niech go wykona tak jak prosiłam.
W poprzedniej lekcji jest dokładna informacja.

Jest czas Wielkiego Tygodnia pamiętajcie o modlitwie za siebie, swoją rodzinę, Ojczyznę, o ustąpienie i zniknięcie zarazy. Pamiętajcie również o właściwym przeżywaniu Świąt Zmartwychwstania Pańskiego.
Serdecznie Was pozdrawiam i życzę aby zmartwychwstały Chrystus obdarzył was swoją miłością i pokojem.
Szczęść Boże!
Religia klasa III   24 – 27 marca 2020r.
Katecheza 31 Temat; Pan Jezus kształtuje nasze sumienie.
1. Przeczytaj uważnie lekcję z podręcznika strona 76 – 77.
Zastanów się i odpowiedz;
Co to jest sumienie?
Co nazywamy ,,wyrzutem sumienia”?
Kto pomaga nam dobrze ocenić nasze postępowanie?
Kto pomaga nam kształtować sumienie?
2. Poćwicz poznane dotąd modlitwy, ucz się i utrwalaj pytania 22, 23, 24, 25 - podręcznik strona 144.
3. Nadal ćwicz formułę spowiedzi, ucz się jej na pamięć podręcznik strona 86 – 87, słowa do wyuczenia na pamięć dla dziecka oznaczone są kolorem zielonym. Najlepiej ćwiczyć z rodzicami lub starszym rodzeństwem.
4. W ćwiczeniu wykonaj katechezę numer 31.
Możesz skorzystać z  płyty CD dołączonej do podręcznika.

Katecheza 32 Temat; Pan Jezus pomaga nam w ocenie życia – rachunek sumienia.
1. Przeczytaj z uwagą lekcję z podręcznika strona 78 – 79.
2. Jeszcze raz zwróć uwagę na tekst Ewangelii według św. Łukasza o synu marnotrawnym i odpowiedz na pytania; co zrozumiał syn kiedy głęboko zastanowił się nad swoim postępowaniem? Co postanowił uczynić? O co prosił swojego Ojca?
3. Spróbuj i Ty wykonać własny rachunek sumienia pomogą Ci w tym pytania z niebieskiej przypinki ,,zastanów się” strona 79 oraz rachunek sumienia zamieszczony w podręczniku strona 136 - 137. W myślach szczerze odpowiadaj na pytania – to jest przygotowanie do wyznania grzechów w konfesjonale podczas sakramentu spowiedzi świętej.
4. Po rachunku sumienia przepraszaj Pana Boga za popełnione zło, pomódl się słowami ,,Boże litościwy, zmiłuj się nade mną”, ,,Ach żałuję za me złości jedynie dla Twej miłości, bądź miłościw mnie grzesznemu, dla Ciebie odpuszczam bliźniemu”.
5. Utrwalaj ,, Pięć warunków dobrej spowiedzi”.
6. Wykonaj zadania do tej lekcji w ćwiczeniu.
7. Pamiętaj o codziennej modlitwie.

Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë Ë

Religia oddział przedszkolny, klasa I i II
 “Mocni w Duchu” dzieciom: 

Religia klasa III
1. Ćwiczyć poznane dotąd modlitwy, utrwalać pytania od 17 do 21 podręcznik strona 143.
2. Ćwiczyć formułę spowiedzi, uczyć się jej na pamięć podręcznik strona 86 – 87, słowa do wyuczenia na pamięć dla dziecka oznaczone są kolorem zielonym. Najlepiej ćwiczyć z rodzicami lub rodzeństwem.
3. W ćwiczeniu uzupełnić (jeżeli czegoś brakuje) katechezy numer 27, 28, 29, 30.


Religia klasa V, VI, VII, VIII
1. Utrwalać na pamięć stacje Drogi Krzyżowej.
2. Pamiętać o modlitwie różańcowej.
3. W zeszycie opracować pisemnie poniżej podane zagadnienia dotyczące Karola Wojtyły – Jana Pawła II  naszego Patrona.
I. Życie Karola Wojtyły przed wyborem na papieża
1. Dzieciństwo - rodzina, parafia i szkoła.
2. Studia i kapłaństwo.
3. Czas okupacji - praca, śmierć ojca.
4. Kapłaństwo – parafie, miejsca szczególne dla Karola Wojtyły i potem Jana Pawła II, mianowanie na biskupa, kardynała.

II. Pontyfikat Jana Pawła II
1. Wybór na papieża.
2. Uroczyste rozpoczęcie pontyfikatu.
3. Pielgrzymki Jana Pawła II – do Polski (liczba,  szczególnie  Zamość), w świecie -  liczba pielgrzymek, odwiedzone  i nie odwiedzone kraje.
4. Zamach – data, sprawca, wybaczenie.
5. Najważniejsze dokumenty papieskie – encykliki.
6. Poezja i książki autorstwa Jana Pawła II – tylko podstawowe informacje.
7. Papież Maryjny (zawierzenie kapłaństwa, hasło maryjne).
8. Ciekawostki o Janie Pawle II – elementy stroju papieskiego, herb papieski, ulubiona pieśń, sport.

III. Choroba i śmierć
1. Data śmierci i pogrzebu, miejsce pochówku.
2. Beatyfikacja i kanonizacja Jana Pawła II (cud – podstawa do ogłoszenia papieża błogosławionym i świętym).

Religia klasa VIII
Utrwalać wiadomości z katechizmu do Sakramentu Bierzmowania.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz